آوید تک - مشروح خبر :: ایمن سازی ساختمان با 5 میلیون تومان

 

 


ایمن سازی ساختمان با 5 میلیون تومان

 


تاریخ ثبت: 1394/09/01

 

مدیرکل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت: سازندگان می‌توانند با پرداخت 5 میلیون تومان که کمتر از یک درصد ساخت یک پروژه است برای کنترل کیفیت ساختمان هزینه کنند.  

 

احمد نوعی قالیباف در نشست خبری اظهار کرد: برای هر ساختمان تا 5 طبقه روی زمین در داخل شهر تهران با پرداخت 5 میلیون تومان که کمتر از یک درصد میانگین هزینه یک پروژه است، از صفر تا صد کار کنترل کیفیت پروژه را انجام می‌دهیم.

وی افزود: اخیرا به طور شبانه‌روزی اکیپ‌های گشت گذاشته‌ایم تا به هر پروژه‌ای که نیاز به خدمات کیفیت داشته باشد، خدمات ارایه کنیم.

به گفته قالیباف، با همین رکود فعلی مسکن، ساخت و سازهای بسیار زیادی در شهر تهران در حال انجام است که کار کنترل کیفیت را کمرنگ می‌بینند. ما هم نمی‌توانیم شهرداری را اجبار کنیم که تمام پروژه‌های شهرداری الزاما با ما کار کنند. ما باید حضور پررنگ داشته باشیم و کمک کنیم. در این خصوص طی نشست‌هایی با حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی در پی این هستیم که نقش و جایگاه آزمایشگاه فنی و مکانیک را الزامی کنیم و امیدواریم فرآیندهای قانونی آن فراهم شود.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با بیان این‌که در کشورهای اروپایی بر روی آب، شهر می‌سازند، افزود: در ژاپن در نقاط زلزله‌خیز ساخت و ساز انجام می‌شود. این اقدام به این دلیل است که کار ژئوتکنیک به عهده متخصصان است ولی سازنده باید طراحی را بر اساس زمین انجام دهید تا کمترین آسیب متوجه ساختمان شود.

وی تاکید کرد: اگر دولت، قانونی را در سه بخش برای مجموعه آزمایشگاه تقدیم و ابلاغ کند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

قالیباف افزود: این سه بخش این است که تمام آزمایشگاه‌های خصوصی با تایید ما کار کنند، ساخت و سازهای شهری و غیرشهری الزامات شناسنامه‌های فنی را ارایه دهند و تمام ساخت و سازهای بیش از سه سقف، آزمایشات ژئوتکنیک را صورت دهند.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با بیان این‌که فرهنگ کنترل کیفیت مقوله‌ای است که در کشور ما هنوز جایگاه خود را در پروژه‌های عمرانی پیدا نکرده، گفت: کشور ما به عنوان یک کشور زلزله‌خیز در معرض آسیب‌هایی ناشی از زلزله و گسل است که می‌طلبد آزمایشگاه فنی حضور بیشتری در پروژه‌های عمرانی داشته باشد ولی با محدویت منابع مواجهیم.

قالیباف، وظایف آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را آزمایش‌های مربوط به شیمی و فیزیک، بتن و فلزات، مکانیک خاک، سنگ‌شناسی، قیر و آسفالت، کالیبراسیون، ژئوتکنیک و عملیات صحرایی و غیرمخرب عنوان و اظهار کرد: این امکان برای ما فراهم است که تمام مصالح ساختمانی را در تمام پروژه‌های عمرانی مورد آزمایش قرار دهیم.

وی با بیان این‌که عواقب ناشی از عدم توجه به کنترل کیفیت و مطالعات ژئوتکنیک در پروژه‌ها منجر به تخریب ساختمان‌ها می‌شود، گفت: گاها هزینه‌ای که برای جلوگیری از تخریب یا نشست ساختمان‌ها صورت می‌گیرد چند برابر ساخت پروژه‌ها است.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران به برخی پروژه‌های تحت نظر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تهران اشاره کرد و گفت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه تهران شمال، مترو شاهد پرند، فرودگاه امام خمینی (ره)، برج‌های دوقلوی مخابرات، مسکن تهرانسر، بهسازی و توسعه فرودگاه مهرآباد و سد نمرود از جمله پروژه‌های هستند که تحت آزمایش‌های فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک قرار دارند.

 

 


منبع خبر:            تعداد بازدید: تعداد مطالعه:1061