آوید تک - کنترل هوشمند سیستم روشنایی

 

سیستم روشنایی

سیستم روشنایی به عنوان اصلی ترین بخش سیستم های برق ساختمان و به عنوان اولین سیستم هوشمند در ساختمان ها مورد توجه قرار می گیرد.  با توجه به نوع سیستم روشنایی، نوع مصرف کننده، توان مصرف کننده و ویژگی هایی که از این سیستم انتظار داریم می بایست نوع کنترلر در سیستم هوشمند در نظر گرفته شود. در محصولات HDL کامل ترین دسته محصولات در بخش روشنایی قرار داده شده اند.

رله های 5 الی 20 آمپر در مدل های متفاوت، دیمر های Leading Edge , Trialing Edge جهت تنظیم شدت روشنایی انواع مصرف کننده ، کنترلر های DALI، DSI  و DMX از جمله کنترلر هایی هستند که در محصولات HDL با توجه به نوع مصرف کننده قابل انتخاب می باشند. در سیستم هوشمند HDL حتی امکان دیم کردن لامپ های فلورسنت و کم مصرف نیز وجود دارد.

    

نورپردازی هوشمند

 

 

 

با تجهیز ساختمان به این قابلیت و بعد از انتخاب فضای مورد نظر توسط کاربر برای اجرای نورپردازی، لامپ های مخصوص به این کار یا در قالب  لامپ های شلنگی و جهت استفاده به عنوان نور مخفی و یا  در قالب لامپ های هالوژن و جهت استفاده در قسمت های خاص ساختمان  طراحی می گردد.

کاربر می تواند  با سلیقه خود رنگ ها را بر روی مانیتور در هم آمیزد و با ایجاد طیفهای متنوع ،رنگ را بر روی دیوار و یا فضاهایی چون شومینه ، بوفه و.. ببیند ، در واقع  با انتخاب رنگ دلخواه ، آن قسمت از ساختمان را به رنگ مورد سلیقه خود درآورد .

رنگ های ایجاد شده قابل ذخیره شدن می باشند و می توان در زمانهای مختلف آن رنگ خاص را که قبلا ذخیره شده انتخاب کرده و از زیبایی آن لذت برد.

علاوه بر این سیستم می تواند با حرکت اتوماتیک و سرعتی که توسط کاربر برای آن تعیین می شود  طیف های مختلف و زیبایی را به حالت رقص رنگها خلق کرده و باعث زیبایی و آرامش هرچه بیشتر محیط گردد.