آوید تک - هوشمندسازی در صنعت

BMS  در صنعت

 

 

 

سیستم مدیریت ساختمان (BMS)، همراه با سیستم های سرمایش و گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) و دیگر تکنولوژی های سیستم ساختمان هوشمند ظرف چند سال اخیر توسعه یافته اند.

تکنولوژی BMS اصول و معماری سیستم کنترل را به طور فزاینده ای بهبود داده است تا نیاز به اتوماسیون پیشرفته را برآورده سازد. حاصل کار این بوده که از BMS در سراسر جهان و در انواع ساختمان ها با کاربردهای متفاوت همراه با راه حل های مدرن امروزی مبتنی بر طراحی استاندارد نرم افزارها و سخت افزارها به طور گسترده ای استفاده می شود.

 

هم چنین BMS اغلب راه حلی موثر برای ارزش گذاری راهبردهای مدیریت هوشمند ساختمان است. پیاده سازی BMS مدرن امروزی، مزایای متعددی را برای استفاده کنندگان و کاربران ساختمان ها به همراه دارد؛ که به برخی از آنها اشاره می گردد:

 

  • کنترل موثر فرآیندها و تجهیزات مربوط به ساختمان
  • نمایان بلادرنگ عملکرد سیستم مدیریت ساختمان
  • اعلام خطر در مواقع بروز رخدادهای غیر مترقبه
  • برنامه ریزی جهت تعمیر و نگهداری پیش بینی شده تاسیسات ساختمان
  • کنترل متمرکز  یا از راه دور امکانات و تجهیزات ساختمان
  • بهینه سازی مصرف انرژی
  • ذخیره سازی و مدیریت امن داده های عملکرد تجهیزات و فرآیندها
  • اجرای راهبردهای استاندارد شده مدیریت ساختمان

 

امروزه در اکثر صنایع به خصوص صنایع کشاورزی، دیگر روش های مدیریت قدیمی چه بسا ناکارآمد و سنتی محسوب گشته و محصولاتی که بصورت مکانیزه تولید نگردند عمدتا قیمت تمام شده بالایی داشته و دارای صرفه اقتصادی نخواهد بود.

 

بدین جهت در اکثر کشورهای صنعتی از روش های نوین برای مدیریت تولید استفاده می گردد تا ضمن بهره وری بالا این امکان به وجود آید که از اتلاف سرمایه در بخش های مختلف پروسه تولید کاسته شود. این کشورها در صنایع کشاورزی از جمله سالن های پرورش طیور، گلخانه و… به تبعیت از این روند دست به تحولاتی عظیم زده اند و با بکارگیری علوم نوین روند پیشرفت را در پیش گرفته اند.

 

یکی از مهمترین بخشهای یک صنعت برخورداری از سیستم اتوماسیون صنعتی به روز و دقیق می باشد. برای راه اندازی خطوط تولید باید بهترین راهحلها ،مناسب ترین راه حل ها و کم هزینه ترین راه حل را انتخاب کرد. بهترین راه حل ،راهی است که با کمترین هزینه و مناسبترین محصول  بتوان  سیستمی را

راهاندازی و اجرا کرد، لذا راه حل ها در پروژه های ساده تا پروژه های کاملا پیشرفته قابل اجرا است.

 

حرکت به سوی اتوماسیون صنعتی چه مزایایی دارد؟

 

اتوماسیون صنعتی در بعضی از صنایع با سنجش و کنترل دقیق مواد اولیه، فرآیند تولید و محصول باعث افزایش کیفیت محصول نهایی می شود. البته این افزایش کیفیت بسته به نوع محصول و روند تولید آن در بعضی از صنایع چشمگیر و در بعضی ناچیز خواهد بود. اتوماسیون صنعتی راندمان مجموعه را افزایش می دهد.